Cognitive processes and reading performance
Descripción del Articulo
This study had the objective to analyze the mental processes in terms of the thinking abilities and the cognitive functions as well as some levels of text processing that distinguish (differentiate) good and poor reader students from High School. The analysis was based on the theories: The Structura...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3873 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3873 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | modificabilidad cognitiva estructural operaciones del pensamiento funciones cognitivas procesamiento textual structure cognitive modifiability thinking abilities cognitive functions text processing |
Sumario: | This study had the objective to analyze the mental processes in terms of the thinking abilities and the cognitive functions as well as some levels of text processing that distinguish (differentiate) good and poor reader students from High School. The analysis was based on the theories: The Structural Cognitive Modifiability of Reuven Feuerstein and the Text Processing of W. Kintsch and T.A Van Dick. The cognitive demands of solution from each one of the questions of a standardized reading test were analyzed as mentioned before. The following cognitive processes were identified and organized: Classification, Analysis-Synthesis, Logic inference and Hypothetical reasoning. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).