Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability
Descripción del Articulo
The theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanis...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3887 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Theory of cognitive structural modifiability Reuven Feuerstein cerebral self plasticity Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva Reuven Feurstein Autoplasticidad Cerebral |
Sumario: | The theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanistic ethic. The program is based in the principle of cerebral selfplasticityand allows the subject to adapt and catch up withthe changes, preparing him or her to face the challengesof globalization. The cognitive modifiability instrument is the Program ofInstrumental Enrichment, which has fourteen instruments designed to modify a cognitive deficient function orstrategy; the purpose is to modify self perception andprovide a radical optimism about the possibilities of changeand improvement. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).