Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability
Descripción del Articulo
The theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanis...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3887 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Theory of cognitive structural modifiability Reuven Feuerstein cerebral self plasticity Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva Reuven Feurstein Autoplasticidad Cerebral |
id |
1728-5852_507909a99355cbe83b6e8471706d1e7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/3887 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiabilityLa Teoría de la Modificabilidad Estructural Cognitiva de Reuven FeuersteinVelarde Consoli, Mariza EstherTheory of cognitive structural modifiabilityReuven Feuersteincerebral self plasticityTeoría de Modificabilidad Estructural CognitivaReuven FeursteinAutoplasticidad CerebralThe theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanistic ethic. The program is based in the principle of cerebral selfplasticityand allows the subject to adapt and catch up withthe changes, preparing him or her to face the challengesof globalization. The cognitive modifiability instrument is the Program ofInstrumental Enrichment, which has fourteen instruments designed to modify a cognitive deficient function orstrategy; the purpose is to modify self perception andprovide a radical optimism about the possibilities of changeand improvement. La Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva de Reuven Feurstein explica que el maestro es el principal agente decambio y transformación de estructuras deficientes dealumnos con dificultades de aprendizaje; para ello debeestar dotado de formación cognitiva, metodológica y éticahumanística.El Programa se basa en el principio de Autoplasticidad Cerebral y permite al sujeto adaptarse y ponerse al díacon los cambios, preparándolo para enfrentar los retos delmundo globalizado. El Instrumento de la modificabilidad cognitiva es el Programa de Enriquecimiento Instrumental, consta de catorce instrumentos diseñados para modificar alguna función o estrategia cognitiva deficiente; busca modificar la autopercepción que el sujeto tiene y proporcionarle optimismo radical sobre sus posibilidades de cambio y mejora.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887Investigación Educativa; Vol 12 No 22 (2008): Creatividad y educación; 203-221Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 22 (2008): Creatividad y educación; 203-2211728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887/3109Derechos de autor 2014 Mariza Esther Velarde Consolihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability La Teoría de la Modificabilidad Estructural Cognitiva de Reuven Feuerstein |
title |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
spellingShingle |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability Velarde Consoli, Mariza Esther Theory of cognitive structural modifiability Reuven Feuerstein cerebral self plasticity Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva Reuven Feurstein Autoplasticidad Cerebral |
title_short |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
title_full |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
title_fullStr |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
title_full_unstemmed |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
title_sort |
Theory of Reuven Feuerstein about cognitive structural modifiability |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Velarde Consoli, Mariza Esther |
author |
Velarde Consoli, Mariza Esther |
author_facet |
Velarde Consoli, Mariza Esther |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Theory of cognitive structural modifiability Reuven Feuerstein cerebral self plasticity Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva Reuven Feurstein Autoplasticidad Cerebral |
topic |
Theory of cognitive structural modifiability Reuven Feuerstein cerebral self plasticity Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva Reuven Feurstein Autoplasticidad Cerebral |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanistic ethic. The program is based in the principle of cerebral selfplasticityand allows the subject to adapt and catch up withthe changes, preparing him or her to face the challengesof globalization. The cognitive modifiability instrument is the Program ofInstrumental Enrichment, which has fourteen instruments designed to modify a cognitive deficient function orstrategy; the purpose is to modify self perception andprovide a radical optimism about the possibilities of changeand improvement. La Teoría de Modificabilidad Estructural Cognitiva de Reuven Feurstein explica que el maestro es el principal agente decambio y transformación de estructuras deficientes dealumnos con dificultades de aprendizaje; para ello debeestar dotado de formación cognitiva, metodológica y éticahumanística.El Programa se basa en el principio de Autoplasticidad Cerebral y permite al sujeto adaptarse y ponerse al díacon los cambios, preparándolo para enfrentar los retos delmundo globalizado. El Instrumento de la modificabilidad cognitiva es el Programa de Enriquecimiento Instrumental, consta de catorce instrumentos diseñados para modificar alguna función o estrategia cognitiva deficiente; busca modificar la autopercepción que el sujeto tiene y proporcionarle optimismo radical sobre sus posibilidades de cambio y mejora. |
description |
The theory of Reuven Feuerstein about cognitive structuralmodifiability explains that the teacher is the principal agentof change and transformation in deficient structures ofstudents with learning difficulties; consequently, the teachermust have a solid cognitive formation, methodology and ahumanistic ethic. The program is based in the principle of cerebral selfplasticityand allows the subject to adapt and catch up withthe changes, preparing him or her to face the challengesof globalization. The cognitive modifiability instrument is the Program ofInstrumental Enrichment, which has fourteen instruments designed to modify a cognitive deficient function orstrategy; the purpose is to modify self perception andprovide a radical optimism about the possibilities of changeand improvement. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3887/3109 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Mariza Esther Velarde Consoli http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Mariza Esther Velarde Consoli http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 12 No 22 (2008): Creatividad y educación; 203-221 Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 22 (2008): Creatividad y educación; 203-221 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912764264448 |
score |
13.93557 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).