The development of cognitive abilities following the new outcomes of psychological theories

Descripción del Articulo

The most representative models of cognitive development following the new outcomes of psychological theories are presented. Then a brief analysis of the models in terms of six factors related to different areas in psychology and social sciences (importance of each stage, processes, knowledge, indivi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Blumen, Sheyla
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1997
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4572
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/4572
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:cognitive abilities
cognition
cognitive development
cognitive theories
habilidades cognitivas
cognición
desarrollo cognitivo
teorías cognitivas
Descripción
Sumario:The most representative models of cognitive development following the new outcomes of psychological theories are presented. Then a brief analysis of the models in terms of six factors related to different areas in psychology and social sciences (importance of each stage, processes, knowledge, individual differences, context and limits in the cognitive development) is developed. Finally, an integration of the model developed by Sincoff and Sternberg (1989) is presented.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).