Reflections on an official proposal for second language teaching materials
Descripción del Articulo
Peruvian educational authorities have been implementing a bilingual intercultural program for several decades in our country. one of the various actions they have under taken is concerned with the preparation of materials for the teaching of spanish as a second language. the objective of this study...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22630 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22630 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | material de enseñanza segunda lengua castellano enfoque profesores teaching material second language spanish approach teachers |
Sumario: | Peruvian educational authorities have been implementing a bilingual intercultural program for several decades in our country. one of the various actions they have under taken is concerned with the preparation of materials for the teaching of spanish as a second language. the objective of this study is to find out what the leading ideas of this material are with respect to methodological approach and teaching strategies. the study will also allow us to reflect on the relationship between materials and educational reality, particularly having in mind the characteristics of students and the development of teachers and the contexts in which they are immersed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).