Personality, study habits and preferences for television genres in university students
Descripción del Articulo
It's very important to get facts of interaction between intellective and emotional aspects of young audience in connection with TV effects. In this work it's applied three tests for measurement of personality factors, study habits and televisive habits consume in 264 subjects, with the goa...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2003 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5093 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5093 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | personality study habits televisive habits consume personalidad hábitos de estudio hábitos de consumo televisivo |
Sumario: | It's very important to get facts of interaction between intellective and emotional aspects of young audience in connection with TV effects. In this work it's applied three tests for measurement of personality factors, study habits and televisive habits consume in 264 subjects, with the goal to know and to analyze your general profiles and relationships. The results to showed some mean differences in men and women on several topics, and some mean relations between personality factors, study strategies and televisive consume. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).