Pragmatic analysis of the technical jargon of UNALM students
Descripción del Articulo
This paper focuses on the study of technical slang lexicon for students from the Universidad Nacional Agraria La Molina by pragmatic qualitative analysis of the multiple variations in expression and meaning, and its contextualization within the variety communicative situations that are expressed. To...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22632 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22632 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Jerga técnica jerga juvenil jerga estudiantil habla hipocorrecta antropomorfismo lingüístico Technical jargon slang jargon student hypo-correct speech linguistic anthropomorphism |
Sumario: | This paper focuses on the study of technical slang lexicon for students from the Universidad Nacional Agraria La Molina by pragmatic qualitative analysis of the multiple variations in expression and meaning, and its contextualization within the variety communicative situations that are expressed. To do this, hermeneutical method is used, recognizing, interpreting and characterizing the plurality of messages and meanings of social and pragmatic type. The results transmit the nature of the reality of the sociolinguistics and pragmatic situations of the speech. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).