Exportación Completada — 

Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals

Descripción del Articulo

The present paper promotes a new moral education that seeks to overcome the moral subjectivisms and objectivisms morals, and proposes the need to form the moral autonomy of the person counteracting all kinds of moral heteronomy in our society. As a theoretical reference, start poin...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Navarro, Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/225
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:moral autonomy
moral education
subjectivism
objectivism
moral judgment
Autonomía moral
educación moral
subjetivismo
objetivismo
juicio moral
Descripción
Sumario:The present paper promotes a new moral education that seeks to overcome the moral subjectivisms and objectivisms morals, and proposes the need to form the moral autonomy of the person counteracting all kinds of moral heteronomy in our society. As a theoretical reference, start point is the Kant’s moral philosophy and educational vision of one of the fathers of the social sciences, Emile Durkheim, to end in the practical philosophy of Jürgen Habermas, previous analysisabout conception of moral development proposed by the cognitive-evolutionary psychology of Jean Piaget and Lawrence Kohlberg.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).