Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals
Descripción del Articulo
The present paper promotes a new moral education that seeks to overcome the moral subjectivisms and objectivisms morals, and proposes the need to form the moral autonomy of the person counteracting all kinds of moral heteronomy in our society. As a theoretical reference, start poin...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/225 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | moral autonomy moral education subjectivism objectivism moral judgment Autonomía moral educación moral subjetivismo objetivismo juicio moral |
id |
REVUNIFE_d7f20ddb6016a58a7d884a090b5b0a5c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/225 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms moralsFilosofía práctica y educación moral: Más allá de objetivismos y subjetivismos moralesGómez Navarro, Ángelmoral autonomymoral educationsubjectivismobjectivismmoral judgmentAutonomía moraleducación moralsubjetivismoobjetivismojuicio moralThe present paper promotes a new moral education that seeks to overcome the moral subjectivisms and objectivisms morals, and proposes the need to form the moral autonomy of the person counteracting all kinds of moral heteronomy in our society. As a theoretical reference, start point is the Kant’s moral philosophy and educational vision of one of the fathers of the social sciences, Emile Durkheim, to end in the practical philosophy of Jürgen Habermas, previous analysisabout conception of moral development proposed by the cognitive-evolutionary psychology of Jean Piaget and Lawrence Kohlberg.El presente escrito promueve una nueva educación moral que busca superar los objetivismos y subjetivismos morales y plantea la necesidad de formar la autonomía moral de la persona contrarrestando todo tipo de heteronomía moral en nuestra sociedad. Como referente teórico se parte de la filosofía moral de Kant así como de la visión educativa de uno de los padres de las ciencias sociales, Emile Durkheim, para terminar en la filosofía práctica de JürgenHabermas,analizando previamente la concepción del desarrollo moral propuesta por la psicología cognitivaevolutiva de Jean Piaget y Lawrence Kohlberg.Universidad Femenina del Sagrado Corazón2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/22510.33539/phai.v11i1.225Phainomenon; Vol. 11 No. 1 (2012): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 11-21Phainomenon; Vol. 11 Núm. 1 (2012): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 11-212708-50231819-1983reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225/338Derechos de autor 2012 Ángel Gómez Navarroinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2252021-10-06T02:10:47Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals Filosofía práctica y educación moral: Más allá de objetivismos y subjetivismos morales |
title |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
spellingShingle |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals Gómez Navarro, Ángel moral autonomy moral education subjectivism objectivism moral judgment Autonomía moral educación moral subjetivismo objetivismo juicio moral |
title_short |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
title_full |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
title_fullStr |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
title_full_unstemmed |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
title_sort |
Practical philosophy and moral education: beyond objetivisms and subjetisms morals |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gómez Navarro, Ángel |
author |
Gómez Navarro, Ángel |
author_facet |
Gómez Navarro, Ángel |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
moral autonomy moral education subjectivism objectivism moral judgment Autonomía moral educación moral subjetivismo objetivismo juicio moral |
topic |
moral autonomy moral education subjectivism objectivism moral judgment Autonomía moral educación moral subjetivismo objetivismo juicio moral |
description |
The present paper promotes a new moral education that seeks to overcome the moral subjectivisms and objectivisms morals, and proposes the need to form the moral autonomy of the person counteracting all kinds of moral heteronomy in our society. As a theoretical reference, start point is the Kant’s moral philosophy and educational vision of one of the fathers of the social sciences, Emile Durkheim, to end in the practical philosophy of Jürgen Habermas, previous analysisabout conception of moral development proposed by the cognitive-evolutionary psychology of Jean Piaget and Lawrence Kohlberg. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225 10.33539/phai.v11i1.225 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225 |
identifier_str_mv |
10.33539/phai.v11i1.225 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/225/338 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Ángel Gómez Navarro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Ángel Gómez Navarro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
dc.source.none.fl_str_mv |
Phainomenon; Vol. 11 No. 1 (2012): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 11-21 Phainomenon; Vol. 11 Núm. 1 (2012): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 11-21 2708-5023 1819-1983 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169010010554368 |
score |
12.875652 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).