What can blogs give to training of future journalist?
Descripción del Articulo
Besides changing the public's means of participation in the new media environment and generating a revolution of Internet, blogs can help future journalists acquire some habits that would enrich rheir work. If we consider that journalism is strongly conditioned by tim...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1997 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/1997 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | blogs, weblogs, bitácoras, periodismo, formación de periodistas, periodistas, medios de comunicación. blogs, weblogs, logbook, journalism, journalist training, journalists, media. |
Sumario: | Besides changing the public's means of participation in the new media environment and generating a revolution of Internet, blogs can help future journalists acquire some habits that would enrich rheir work. If we consider that journalism is strongly conditioned by time, with multiplied edition periods and reduced publications more and more, a journalist has the need of acquiring habits which allow him to respond quickly these new demands, with a better produce, not only because of its quality but also for the level of negation exercise. The main objective of this work is to know which those behaviors are and how blogs help to strengthen them. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).