Female professional educators in the Peruvian life
Descripción del Articulo
This article presents an analysis of the participation of female professional educators in Peruvian life in the past century’s last decades and the first decades of the current century through the experience and vision of three female representatives. This research was done&nbs...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2128 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/2128 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | participación de la mujer, docente mujer, formación del docente Women’s participation, female teacher, teachers training |
| Sumario: | This article presents an analysis of the participation of female professional educators in Peruvian life in the past century’s last decades and the first decades of the current century through the experience and vision of three female representatives. This research was done using a biographical approach and a semi-structured interview. In conclusion, although the female presence has been relevant, women as a group have primarily developed in the teaching field but not in social politics. The pathways of those who have achieved important roles should motivate the enhancement of capabilities and conditions for women to have more significant roles. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).