BIOLAB and meaningful learning
Descripción del Articulo
The research line of this work is framed in educational sciences, and as a sub-line of research: Relevant and quality learning. This research has focused on the application of the BIOLAB program and the development of meaningful learning in a remote classroom context due to the health emer...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1460 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | BIOLAB aprendizaje significativo prácticas de biología educación remota meaningful learning biology practices remote education |
id |
REVUNHEVAL_4ca794a8c9246a2fd286cd88519d9db6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1460 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
BIOLAB and meaningful learningBIOLAB y el aprendizaje significativoGabino Gonzalez, Zoilita FaridiBIOLABaprendizaje significativoprácticas de biologíaeducación remotaBIOLABmeaningful learningbiology practicesremote educationThe research line of this work is framed in educational sciences, and as a sub-line of research: Relevant and quality learning. This research has focused on the application of the BIOLAB program and the development of meaningful learning in a remote classroom context due to the health emergency caused by the COVID-19 pandemic. The objective of this research has been to evaluate the influence of the BIOLAB program on the development of meaningful learning in university students. The methodology of this work belongs to the quantitative approach, of the applied type; The techniques with which the information was collected was the questionnaire with pre-test and post-test to the control group and the experimental group. The results of the study determined that the application of the BIOLAB program improves the level of meaningful learning in students by 70%. Therefore, it is determined that the application of the BIOLAB program significantly influences the improvement of meaningful learning.La línea de investigación de este trabajo se enmarca en ciencias de la educación, y como sub línea de investigación: Aprendizajes pertinentes y de calidad. Esta investigación se ha centrado en la aplicación del programa BIOLAB y el desarrollo del aprendizaje significativo en un contexto de clases remotas debido a la emergencia sanitaria por la pandemia de la COVID-19. El objetivo de esta investigación ha sido evaluar la influencia del programa BIOLAB en el desarrollo del aprendizaje significativo en estudiantes universitarios. La metodología de este trabajo pertenece al enfoque cuantitativo, del tipo aplicada; las técnicas con las cuales se recogió la información fue el cuestionario con pre prueba y post prueba al grupo control y al grupo experimental. Los resultados del estudio determinaron que la aplicación del programa BIOLAB mejora en un 70% el nivel de aprendizaje significativo en los estudiantes. Por consiguiente, se determina que la aplicación del programa BIOLAB influye significativamente en la mejora del aprendizaje significativo.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2022-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/146010.46276/rifce.v8i1.1460Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 14-202707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460/1351http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460/1404info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/14602022-08-22T03:21:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
BIOLAB and meaningful learning BIOLAB y el aprendizaje significativo |
title |
BIOLAB and meaningful learning |
spellingShingle |
BIOLAB and meaningful learning Gabino Gonzalez, Zoilita Faridi BIOLAB aprendizaje significativo prácticas de biología educación remota BIOLAB meaningful learning biology practices remote education |
title_short |
BIOLAB and meaningful learning |
title_full |
BIOLAB and meaningful learning |
title_fullStr |
BIOLAB and meaningful learning |
title_full_unstemmed |
BIOLAB and meaningful learning |
title_sort |
BIOLAB and meaningful learning |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gabino Gonzalez, Zoilita Faridi |
author |
Gabino Gonzalez, Zoilita Faridi |
author_facet |
Gabino Gonzalez, Zoilita Faridi |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
BIOLAB aprendizaje significativo prácticas de biología educación remota BIOLAB meaningful learning biology practices remote education |
topic |
BIOLAB aprendizaje significativo prácticas de biología educación remota BIOLAB meaningful learning biology practices remote education |
description |
The research line of this work is framed in educational sciences, and as a sub-line of research: Relevant and quality learning. This research has focused on the application of the BIOLAB program and the development of meaningful learning in a remote classroom context due to the health emergency caused by the COVID-19 pandemic. The objective of this research has been to evaluate the influence of the BIOLAB program on the development of meaningful learning in university students. The methodology of this work belongs to the quantitative approach, of the applied type; The techniques with which the information was collected was the questionnaire with pre-test and post-test to the control group and the experimental group. The results of the study determined that the application of the BIOLAB program improves the level of meaningful learning in students by 70%. Therefore, it is determined that the application of the BIOLAB program significantly influences the improvement of meaningful learning. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460 10.46276/rifce.v8i1.1460 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v8i1.1460 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460/1351 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1460/1404 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 14-20 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843166250044227584 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).