Aprendizagem cooperativa como estratégia metodológica para desenvolver habilidades investigativas específicas em estudantes universitários

Descripción del Articulo

The purpose of the work was to determine the influence of the application of the Cooperative Learning techniques in the development of specific investigative skills in students of Biological Sciences and Chemistry of the National University San Luis Gonzaga, Ica. The sample amounted to 34 students,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Hernández Huaripaucar, Edgar Martín, Yallico Calmett, Ramiro Madonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.uncp.edu.pe:article/912
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/horizontedelaciencia/article/view/912
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje cooperativo
estrategias
investigación
habilidades
Aprendizagem cooperativa
pesquisa
Cooperative learning
strategies
research
skills
Descripción
Sumario:The purpose of the work was to determine the influence of the application of the Cooperative Learning techniques in the development of specific investigative skills in students of Biological Sciences and Chemistry of the National University San Luis Gonzaga, Ica. The sample amounted to 34 students, equally distributed in the experimental group and the control group. The results indicate that the applied techniques positively influenced the development of specific investigative skills. Thus, in the problematization, the control group's achievement in the pretest was 58.82% and in the posttest 61.76%. The experimental group obtained an achievement of 50% and 79.41%, respectively.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).