Approach to differential diagnosis of learning difficulties and mental retardation
Descripción del Articulo
The learning difficulties are a diagnostic entity. It is result of group of factors that determine the limitations that schoolchildren express in the learning process. It is necessary to understand that there are distinctive features to differentiate these difficulties (signs and symptoms) with othe...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/737 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/737 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dificultad en el aprendizaje Retardo mental Diagnóstico Síntomas Learning difficulty Mental retardation Diagnosis Symptoms |
Sumario: | The learning difficulties are a diagnostic entity. It is result of group of factors that determine the limitations that schoolchildren express in the learning process. It is necessary to understand that there are distinctive features to differentiate these difficulties (signs and symptoms) with other similar or more complex entities because of their inherent manifestations and causes. A set of components was given to the seventh cycled students of the Psychology Career in order to achieve an interdisciplinary support of different specialties in educational institutions where they grow professionally. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).