Sociodemographic Predictors of Satisfaction with Life among Students from Public Educational Institutions at Arequipa City
Descripción del Articulo
        This study analyzes some sociodemographic factors, which could predict the satisfaction with life in a sample of high school students from Arequipa, following the theoretical frame of the Positive Psychology. We tested a sample of 872 students of 4th and 5th grade, from five public local high school...
              
            
    
                        | Autores: | , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2019 | 
| Institución: | Universidad Católica San Pablo | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/1276 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/emomentum/article/view/1276 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | satisfacción con la vida psicología positiva educación datos sociodemográficos satisfaction with life Positive Psychology education sociodemographic data | 
| Sumario: | This study analyzes some sociodemographic factors, which could predict the satisfaction with life in a sample of high school students from Arequipa, following the theoretical frame of the Positive Psychology. We tested a sample of 872 students of 4th and 5th grade, from five public local high schools, who were 46.9 % males and 53.1 % females. A sociodemographic chart and the Satisfaction with Life Scale were applied, in the version validated to Arequipa City (Arias, Huamani, & Caycho-Rodríguez, 2018). The data was processed by structural equations modeling. The results indicate that sex and school have some predictive power over life satisfaction. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            