Mean and interact: Education and bilingualism in southern Peru
Descripción del Articulo
The background of this exhibition is the reality of the indigenous rural school in southern Peru, its sociolinguistic context and its main problems. Likewise, it has as a frame of reference the experiences and debates arising from the application of various alternative educational programs or projec...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1993 |
Institución: | Universidad Católica San Pablo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/770 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/770 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | bilingüismo educación Perú |
Sumario: | The background of this exhibition is the reality of the indigenous rural school in southern Peru, its sociolinguistic context and its main problems. Likewise, it has as a frame of reference the experiences and debates arising from the application of various alternative educational programs or projects. Against this background and framework, I offer some reflections on aspects of bilingual education: the teaching of reading and writing, the teaching of the mother tongue and, finally, the teaching of the second language. My fundamental interest is to make explicit some dimensions whose development seems crucial to achieve a substantial improvement of the indigenous rural school, but also to give a new focus and renew any educational proposal. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).