Estado plural y justicia para los "otros" pueblos: Crítica al modelo asimilador del estado-nación liberal clásico

Descripción del Articulo

Let us put our minds on the following social groups: some indigenous Aymara attending the judiciary, in which the judge and the other jurisprudents only speak Spanish; Quechua-speaking children who have to learn to read texts in Spanish, sent by the Ministry of Education from Lima; thousands of Ande...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sánchez Torres, Augusto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/464
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/464
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:estado plural
cultura aimara
Perú
pueblos indígenas
Descripción
Sumario:Let us put our minds on the following social groups: some indigenous Aymara attending the judiciary, in which the judge and the other jurisprudents only speak Spanish; Quechua-speaking children who have to learn to read texts in Spanish, sent by the Ministry of Education from Lima; thousands of Andeans and Amazonians who have to suspend their work many days during the year -except Sundays-, well, the calendar marks a holiday for some «hero» -always military- some saint, or for the day of the Creole song.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).