Use of ICT in pedagogical practices of teachers of the Faculty of Psychology of a public university in Argentina

Descripción del Articulo

This study aims to create and describe profiles of public university professors in Argentina based on their use of ICTs in pedagogical practices. The study used an online questionnaire that measures personal and academic characteristics, experiences, training and mediated forms of communication with...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Borgobello, Ana, Madolesi, Melisa, Espinosa, Andrea, Sartori, Mariana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20491
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/20491
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Computer mediated communication
learning environments
electronic communication
online social networks
virtual classrooms
Comunicación mediada por ordenador
entornos de aprendizaje
comunicación electrónica
redes sociales en línea
aulas virtuales
Communication par ordinateurs
environnements d’apprentissage
communication électronique
réseaux sociaux en ligne
salles de classe virtuelles
Comunicação através de computadores
ambientes de aprendizagem
comunicação eletrônica
redes sociais on-line
salas de aula virtuais
Descripción
Sumario:This study aims to create and describe profiles of public university professors in Argentina based on their use of ICTs in pedagogical practices. The study used an online questionnaire that measures personal and academic characteristics, experiences, training and mediated forms of communication with students. Descriptive, multivariate and content analyses were performed. The results show three profiles with differential positions in techno-pedagogical aspects determined by the use of Facebook, WhatsApp and Virtual Platform. In the narratives, differential critical positions were observed according to each profile. The interpretation and discussion of results were contextualized ina scenario that is not favorable towards the use of ICT. 
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).