Teaching discourses and practices about diversity in rural basic multigrade classrooms
Descripción del Articulo
This case-study analyzes the coherence between discourses and teachers’ practices of teachers to attend diversity of their students in Language course. It includes the visit to 6 Educational Institutions in which the authors completed 14 classrooms’ observations and 12 teachers’ interviews from rura...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25952 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/25952 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diversity treatment Rural education Teachers’ practice Atención a la diversidad Educación rural Práctica docente Atenção à diversidade Educação rural Prática de ensino |
Sumario: | This case-study analyzes the coherence between discourses and teachers’ practices of teachers to attend diversity of their students in Language course. It includes the visit to 6 Educational Institutions in which the authors completed 14 classrooms’ observations and 12 teachers’ interviews from rural public multigrade elementary schools in Tacna and Ayacucho Regions of Peru. There is a partial coherence between discourse and practice in attention to children’s diversity by grade or cycle, but not by gender, age, cultural styles and learning rhythms. Analysis’ categories: a) Teachers discourse about i) Students’ diversity; ii) Multigrade teaching in response to students’ diversity and c) Teachers’ practices in multigrade class-room towards diversity. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).