Exportación Completada — 

New approaches for the asessment and education of children under socio-cultural disadvantages

Descripción del Articulo

The present paper describes the traditional psychometric parameters thal don 't fit by workingwith children who suffer socio-cultural deprivation (or who are living under socio-cultural disadvantages)and the new assessment and education strategies for this population. Vygotsky's socio-cult...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Majluf, Alegría
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2003
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3720
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3720
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Assessment
education
children
socio-cultural deprivation
significative learning
Feuerstein
Vygotsky
Coll
evaluación
educación
niños
desventaja socio-cultural
aprendizaje significativo
Descripción
Sumario:The present paper describes the traditional psychometric parameters thal don 't fit by workingwith children who suffer socio-cultural deprivation (or who are living under socio-cultural disadvantages)and the new assessment and education strategies for this population. Vygotsky's socio-cultural approach, that emphasizes the Zone of Proximal Development, and the Dynamic Assessment and the Mediated Learning developed by Feucrstein and complemented by Coll relatedwith the Significative Learning are stressed.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).