New approaches for the asessment and education of children under socio-cultural disadvantages
Descripción del Articulo
        The present paper describes the traditional psychometric parameters thal don 't fit by workingwith children who suffer socio-cultural deprivation (or who are living under socio-cultural disadvantages)and the new assessment and education strategies for this population. Vygotsky's socio-cult...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2003 | 
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú | 
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3720 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3720 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Assessment education children socio-cultural deprivation significative learning Feuerstein Vygotsky Coll evaluación educación niños desventaja socio-cultural aprendizaje significativo | 
| Sumario: | The present paper describes the traditional psychometric parameters thal don 't fit by workingwith children who suffer socio-cultural deprivation (or who are living under socio-cultural disadvantages)and the new assessment and education strategies for this population. Vygotsky's socio-cultural approach, that emphasizes the Zone of Proximal Development, and the Dynamic Assessment and the Mediated Learning developed by Feucrstein and complemented by Coll relatedwith the Significative Learning are stressed. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            