Significado de la formación profesional para los estudiantes de psicología de la P.U.C.

Descripción del Articulo

In this article, the author reports the attitudes of Psychology students towards their professional formation. A Likert scale was administered to 13 7 students of Psychology and of General Studies at the Catholic University of Perú. An ANOVA was used to analyze the data. The results indicate that wh...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Herrera, Dora
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1987
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4542
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/4542
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:In this article, the author reports the attitudes of Psychology students towards their professional formation. A Likert scale was administered to 13 7 students of Psychology and of General Studies at the Catholic University of Perú. An ANOVA was used to analyze the data. The results indicate that when students are finishing their formation, the attitude towards their professional studies is lower. Among the variables that explain the greater variance are the currículum, the first two years of studies and the professors.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).