Significados de estudiantes de psicología sobre su formación en ética profesional
Descripción del Articulo
In the context of university education reforms in Chile, amidst the massification of undergraduate psychology programs and deregulation of quality, the question of professional ethics training arises. This study aimed to understand psychology students’ perspectives on their professional ethics train...
Autores: | , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/203376 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30107/27017 https://hdl.handle.net/20.500.14657/203376 https://doi.org/10.18800/psico.202501.005 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Professional ethics Psychology Apprenticeship University training Ética profesional Psicología Aprendizaje profesional Formación universitaria Éthique professionnelle Psychologie Apprentissage professionnel Formation universitaire Ética profissional Psicologia Aprendizado profissional Formação universitária https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
Sumario: | In the context of university education reforms in Chile, amidst the massification of undergraduate psychology programs and deregulation of quality, the question of professional ethics training arises. This study aimed to understand psychology students’ perspectives on their professional ethics training. Twelve psychology students from various northern universities were interviewed, using categorical thematic analysis with Atlas.ti software. The find-ings reveal that students’ perceptions can be categorized into themes: meanings of ethics, the role of training institutions in professional ethics education, and the ethics of faculty and students during the training process. The results are discussed by analyzing criticisms, reflections, and proposals for improving ethical training in psychology programs. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).