Work engagement: a validity study in teaching professionals from Lima, Peru

Descripción del Articulo

Work engagement is a construct that integrates feelings of vigor, dedication and absorption (Schaufeli, Salanova, Gonzalez-Roma and Bakker, 2002). The purpose of this study is to investigate the factorial validity of the Utrecht Work Engagement Scale (UWES) with versions of 15 and 9 items, in a samp...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Flores Jiménez, Cinthya, Fernández Arata, Manuel, Juárez García, Arturo, sikayax@yahoo.com.ar, César Merino Soto, Guimet Castro, Marisut
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Liberabit
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/261
Enlace del recurso:http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/261
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Engagement
entusiasmo por el trabajo
profesores
Utrech Work Engagement Scale
validez factorial
Descripción
Sumario:Work engagement is a construct that integrates feelings of vigor, dedication and absorption (Schaufeli, Salanova, Gonzalez-Roma and Bakker, 2002). The purpose of this study is to investigate the factorial validity of the Utrecht Work Engagement Scale (UWES) with versions of 15 and 9 items, in a sample by 145 teachers from Lima, Peru. We used exploratory analysis and confirmatory factor analysis. The results show that the UWES has adequate psychometric properties, while respecting its three-dimensional structure, and particularly the 9 items version showed better indices of adjustment. Future studies will be required to confirm these findings.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).