Pedagogical resistance alternatives to neoliberal educational discrimination exercised by white-masculine-rich power
Descripción del Articulo
With the purpose of contributing to support the idea that neoliberal educational policies are discriminatory and use the educational system to exercise discrimination of race, gender and class in favor of the masculine-white-rich power, the following reflection article compiled, from the main databa...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/63 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/63 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Discriminación educacional política educacional diálogo argumentación narración Educational discrimination educational policy dialogue debates narration |
| Sumario: | With the purpose of contributing to support the idea that neoliberal educational policies are discriminatory and use the educational system to exercise discrimination of race, gender and class in favor of the masculine-white-rich power, the following reflection article compiled, from the main databases and repositories, some works written in English that orbit around this subject. The purpose was to make known in Spanish speaking something of what has been discussed in English about racism in education. The review also revealed the existence of resistance educational spaces: in essence, a pedagogical perspective based on the intimacy of dialogue in classrooms, conversation, argumentation and narrative. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).