Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation

Descripción del Articulo

The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Vargas, Kleiber, Huayanca, Pedro, Ramos, Ninfa, Villamar, Miguel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/29
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cognición
componente
estilo de aprendizaje
expectativa
metacognición
motivación académica
valor
Cognition
component
learning style
expectation
metacognition
academic motivation
value
id REVIE_2556688a526b4174c13abb99d74c2563
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/29
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivationEstilos y estrategias de aprendizaje, una búsqueda efectiva para hallar la relación con la motivación académicaVargas, KleiberHuayanca, PedroRamos, NinfaVillamar, MiguelCognicióncomponenteestilo de aprendizajeexpectativametacogniciónmotivación académicavalorCognitioncomponentlearning styleexpectationmetacognitionacademic motivationvalueThe objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach, the design of research follows the guidelines of the hypothetical deductive model. The work allowed to understand that the tendencies that they manage to internalize competences that will provide them with the optimum academic level to face their profession. The learning style has an emotional, affective and sentimental component that is decisive in the development of competences. The data was obtained by processing in the SPSS program. The results indicate that there is a 0.95 ratio between the variables studied.El objetivo fue analizar la relación entre la motivación académica y los estilos de aprendizaje de los estudiantes del Programa de Educación Primaria de la Universidad Nacional del Altiplano Puno en el semestre académico 2017. La investigación es de tipo correlacional simple y de enfoque cuantitativo, el diseño de investigación sigue las pautas del modelo hipotético deductivo. El trabajo permitió entender que las tendencias que manejan para interiorizar competencias que les proporcionarán el nivel académico óptimo para afrontar su profesión. El estilo de aprendizaje tiene un componente emocional, afectivo y sentimental que es determinante en el desarrollo de competencias. Los datos se obtuvieron mediante el procesamiento en el programa SPSS. Los resultados indican que existe una relación de 0.95 entre las variables estudiadas.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-03-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2910.35622/j.rie.2019.02.006Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 2 (2019); 197-2102664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29/55Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamarhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/292024-11-22T15:20:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
Estilos y estrategias de aprendizaje, una búsqueda efectiva para hallar la relación con la motivación académica
title Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
spellingShingle Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
Vargas, Kleiber
Cognición
componente
estilo de aprendizaje
expectativa
metacognición
motivación académica
valor
Cognition
component
learning style
expectation
metacognition
academic motivation
value
title_short Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
title_full Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
title_fullStr Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
title_full_unstemmed Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
title_sort Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
dc.creator.none.fl_str_mv Vargas, Kleiber
Huayanca, Pedro
Ramos, Ninfa
Villamar, Miguel
author Vargas, Kleiber
author_facet Vargas, Kleiber
Huayanca, Pedro
Ramos, Ninfa
Villamar, Miguel
author_role author
author2 Huayanca, Pedro
Ramos, Ninfa
Villamar, Miguel
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Cognición
componente
estilo de aprendizaje
expectativa
metacognición
motivación académica
valor
Cognition
component
learning style
expectation
metacognition
academic motivation
value
topic Cognición
componente
estilo de aprendizaje
expectativa
metacognición
motivación académica
valor
Cognition
component
learning style
expectation
metacognition
academic motivation
value
description The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach, the design of research follows the guidelines of the hypothetical deductive model. The work allowed to understand that the tendencies that they manage to internalize competences that will provide them with the optimum academic level to face their profession. The learning style has an emotional, affective and sentimental component that is decisive in the development of competences. The data was obtained by processing in the SPSS program. The results indicate that there is a 0.95 ratio between the variables studied.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29
10.35622/j.rie.2019.02.006
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.02.006
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29/55
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamar
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamar
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 2 (2019); 197-210
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1847250155779129344
score 13.444865
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).