Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation
Descripción del Articulo
The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach,...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/29 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Cognición componente estilo de aprendizaje expectativa metacognición motivación académica valor Cognition component learning style expectation metacognition academic motivation value |
| id |
REVIE_2556688a526b4174c13abb99d74c2563 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/29 |
| network_acronym_str |
REVIE |
| network_name_str |
Revista Innova Educación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivationEstilos y estrategias de aprendizaje, una búsqueda efectiva para hallar la relación con la motivación académicaVargas, KleiberHuayanca, PedroRamos, NinfaVillamar, MiguelCognicióncomponenteestilo de aprendizajeexpectativametacogniciónmotivación académicavalorCognitioncomponentlearning styleexpectationmetacognitionacademic motivationvalueThe objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach, the design of research follows the guidelines of the hypothetical deductive model. The work allowed to understand that the tendencies that they manage to internalize competences that will provide them with the optimum academic level to face their profession. The learning style has an emotional, affective and sentimental component that is decisive in the development of competences. The data was obtained by processing in the SPSS program. The results indicate that there is a 0.95 ratio between the variables studied.El objetivo fue analizar la relación entre la motivación académica y los estilos de aprendizaje de los estudiantes del Programa de Educación Primaria de la Universidad Nacional del Altiplano Puno en el semestre académico 2017. La investigación es de tipo correlacional simple y de enfoque cuantitativo, el diseño de investigación sigue las pautas del modelo hipotético deductivo. El trabajo permitió entender que las tendencias que manejan para interiorizar competencias que les proporcionarán el nivel académico óptimo para afrontar su profesión. El estilo de aprendizaje tiene un componente emocional, afectivo y sentimental que es determinante en el desarrollo de competencias. Los datos se obtuvieron mediante el procesamiento en el programa SPSS. Los resultados indican que existe una relación de 0.95 entre las variables estudiadas.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-03-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/2910.35622/j.rie.2019.02.006Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 2 (2019); 197-2102664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29/55Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamarhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/292024-11-22T15:20:13Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation Estilos y estrategias de aprendizaje, una búsqueda efectiva para hallar la relación con la motivación académica |
| title |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| spellingShingle |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation Vargas, Kleiber Cognición componente estilo de aprendizaje expectativa metacognición motivación académica valor Cognition component learning style expectation metacognition academic motivation value |
| title_short |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| title_full |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| title_fullStr |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| title_full_unstemmed |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| title_sort |
Styles and learning strategies, an effective search to find the relationship with academic motivation |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vargas, Kleiber Huayanca, Pedro Ramos, Ninfa Villamar, Miguel |
| author |
Vargas, Kleiber |
| author_facet |
Vargas, Kleiber Huayanca, Pedro Ramos, Ninfa Villamar, Miguel |
| author_role |
author |
| author2 |
Huayanca, Pedro Ramos, Ninfa Villamar, Miguel |
| author2_role |
author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Cognición componente estilo de aprendizaje expectativa metacognición motivación académica valor Cognition component learning style expectation metacognition academic motivation value |
| topic |
Cognición componente estilo de aprendizaje expectativa metacognición motivación académica valor Cognition component learning style expectation metacognition academic motivation value |
| description |
The objective was to analyze the relationship between the academic motivation and the learning styles of the students of the Primary Education Program of the National University of Puno Altiplano in the academic semester 2017. The research is of simple correlation type and of quantitative approach, the design of research follows the guidelines of the hypothetical deductive model. The work allowed to understand that the tendencies that they manage to internalize competences that will provide them with the optimum academic level to face their profession. The learning style has an emotional, affective and sentimental component that is decisive in the development of competences. The data was obtained by processing in the SPSS program. The results indicate that there is a 0.95 ratio between the variables studied. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-03-28 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29 10.35622/j.rie.2019.02.006 |
| url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29 |
| identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.02.006 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/29/55 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamar https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Kleiber Vargas, Pedro Huayanca, Ninfa Ramos, Miguel Villamar https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 2 (2019); 197-210 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
| instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| instacron_str |
INUDI |
| institution |
INUDI |
| reponame_str |
Revista Innova Educación |
| collection |
Revista Innova Educación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1847250155779129344 |
| score |
13.444865 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).