“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising
Descripción del Articulo
In the last two centuries, human society went through radical changes in the way they communicates. Consequence of constantly technology innovation, adverstising became into a main character inside this invigorated context, where all the audiovisual narratives forms evolve to create messages that re...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/178 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social Advertising Audiovisual Narrative Audiovisual Language Narrative Message Publicidad social Narrativa audiovisual Lenguaje audiovisual Contenido narrativo |
id |
REVCOA_7d04452da8cc9edd6e51eebc3b496786 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/178 |
network_acronym_str |
REVCOA |
network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
repository_id_str |
|
spelling |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social AdvertisingCampaña “Atletas Olímpicos del Perú”. Narrativa audiovisual en la publicidad socialKarbaum Padilla, GerardoSocial AdvertisingAudiovisual NarrativeAudiovisual LanguageNarrative MessagePublicidad socialNarrativa audiovisualLenguaje audiovisualContenido narrativoIn the last two centuries, human society went through radical changes in the way they communicates. Consequence of constantly technology innovation, adverstising became into a main character inside this invigorated context, where all the audiovisual narratives forms evolve to create messages that reach the target attention. But more than commercial objectives, the social message has been developed in order to change attitudes in the entire population on the ad campaigns. These social messages produce some positive thoughts around important issues in society such us health, ecology, education, human rights, etc. and also generated several communicational strategies that leads to their own way for creating, producing or printing/posting/airing advertising which are important and reknown because of its common interests and strategies for narrative construction.La sociedad está experimentando, en los dos últimos siglos, cambios radicales en sus formas de comunicación. En ese contexto, dinamizado por la continua innovación tecnológica, la publicidad ha cobrado un protagonismo propio, donde la formas narrativas audiovisuales evolucionan para crear contenidos que capten la atención de los públicos objetivos. Más allá de los fines comerciales, se ha desarrollado un ámbito publicitario donde las temáticas sociales proponen campañas destinadas a generar cambios de actitudes en la población. Estas propuestas plantean reflexiones en torno a temas de diverso interés comunitario, tales como la salud, la ecología, la educación, los derechos humanos, entre otros. Asimismo, han generado toda una serie de estrategias comunicacionales que plantean formas propias de crear, producir o emitir anuncios publicitarios que son destacables por sus propósitos de interés común y sus estrategias para la construcción discursiva.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2016-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/17810.24265/cian.2016.n6.06Correspondences & analysis; No. 6 (2016): Correspondences & Analysis N°6 2016 (january - december); 101-120Correspondencias & análisis; Núm. 6 (2016): Correspondencias & análisis N°6 2016 (enero- diciembre); 101-1202304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178/156http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178/315Derechos de autor 2016 Gerardo Karbaum Padillainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1782025-01-17T16:34:23Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising Campaña “Atletas Olímpicos del Perú”. Narrativa audiovisual en la publicidad social |
title |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
spellingShingle |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising Karbaum Padilla, Gerardo Social Advertising Audiovisual Narrative Audiovisual Language Narrative Message Publicidad social Narrativa audiovisual Lenguaje audiovisual Contenido narrativo |
title_short |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
title_full |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
title_fullStr |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
title_full_unstemmed |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
title_sort |
“Peruvian Olympic Athletes” Campaign. Audiovisual Narrative in Social Advertising |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Karbaum Padilla, Gerardo |
author |
Karbaum Padilla, Gerardo |
author_facet |
Karbaum Padilla, Gerardo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Social Advertising Audiovisual Narrative Audiovisual Language Narrative Message Publicidad social Narrativa audiovisual Lenguaje audiovisual Contenido narrativo |
topic |
Social Advertising Audiovisual Narrative Audiovisual Language Narrative Message Publicidad social Narrativa audiovisual Lenguaje audiovisual Contenido narrativo |
description |
In the last two centuries, human society went through radical changes in the way they communicates. Consequence of constantly technology innovation, adverstising became into a main character inside this invigorated context, where all the audiovisual narratives forms evolve to create messages that reach the target attention. But more than commercial objectives, the social message has been developed in order to change attitudes in the entire population on the ad campaigns. These social messages produce some positive thoughts around important issues in society such us health, ecology, education, human rights, etc. and also generated several communicational strategies that leads to their own way for creating, producing or printing/posting/airing advertising which are important and reknown because of its common interests and strategies for narrative construction. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178 10.24265/cian.2016.n6.06 |
url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178 |
identifier_str_mv |
10.24265/cian.2016.n6.06 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178/156 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/178/315 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Gerardo Karbaum Padilla info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Gerardo Karbaum Padilla |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 6 (2016): Correspondences & Analysis N°6 2016 (january - december); 101-120 Correspondencias & análisis; Núm. 6 (2016): Correspondencias & análisis N°6 2016 (enero- diciembre); 101-120 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
collection |
Correspondencias & Análisis |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844902074897137664 |
score |
12.620499 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).