LOS RECURSOS INFORMÁTICOS EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA - APRENDIZAJE DEL ÁREA DE COMUNICACIÓN EN ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN INICIAL PISCO PERÚ

Descripción del Articulo

The objective of the research was to determinehow computer resources influence the teachinglearning process in the communication area of thestudents of the III cycle of Initial Education of the HigherPedagogical Institute "Carlos Medrano Vásquez" ofthe district of San Clemente, province of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Fajardo Cárdenas, Merly Nathaly, Chávez Epiquén, Tabita Elena, Chávez Santivañez, Leslye Anji
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Privada de Pucallpa
Repositorio:Revista UPP - Revista de Investigación Científica Cultura Viva Amazónica
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:http://upp.edu.pe/revistas/index.php/RICCVA/oai:article/175
Enlace del recurso:https://revistas.upp.edu.pe/index.php/RICCVA/article/view/175
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:computer resources
teaching learning
communication
recursos informáticos
enseñanza aprendizaje
comunicación
Descripción
Sumario:The objective of the research was to determinehow computer resources influence the teachinglearning process in the communication area of thestudents of the III cycle of Initial Education of the HigherPedagogical Institute "Carlos Medrano Vásquez" ofthe district of San Clemente, province of Pisco, 2018.The method used was descriptive hypotheticaldeductive. The design was non-experimental, basicand correlational in scope. We worked with a sampleof 30 students from the initial education specialty ofthe III cycle of the communication area. The data wereobtained through two questionnaires each, whichwere duly validated and reliable for the measurement.The results show a significant influence at 80% of thecoefficient of determination r2 between computerresources and the teaching-learning process in thearea of communication, with a Rho of Spearman of0.826; this relationship being high and significant.(0.000) the use of computer resources influences80% significantly the teaching-learning processes inthe communication area
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).