Challenges of virtual university education in Lima
Descripción del Articulo
of COVID-19, the main challenges and inconveniences in its application, the benefits that this modality brings to higher education, the skills and tools necessary for its development. and the probability of success according to the capacities of the population. For its development, a qualitative app...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Privada de Tacna |
Repositorio: | Revista UPT - Veritas et Scientia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.172.30.101.191:article/466 |
Enlace del recurso: | http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2617-0639_d7c065754b872e636c423704352784d9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.172.30.101.191:article/466 |
network_acronym_str |
2617-0639 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UPT - Veritas et Scientia |
spelling |
Challenges of virtual university education in LimaRetos de la educación universitaria virtual en LimaFigueroa Rojas, Jose JesusMiranda Saldaña, Rodolfo JuniorAlva Ventura, Ysela MariellMiller Avila, Dolly Angelicaof COVID-19, the main challenges and inconveniences in its application, the benefits that this modality brings to higher education, the skills and tools necessary for its development. and the probability of success according to the capacities of the population. For its development, a qualitative approach and search tools such as Scopus, Scielo, Latindex and Google Scholar were used, as a result of the analysis it was possible to determine that the impact of the incorporation of these tools provides challenges, using a combination of ICT platforms and tools Videoconferencing offers an alternative in higher education in times of pandemic, without dependence on space, it will allow the development of learning sessions without losing the essence of face-to-face sessions and without offering disadvantages due to the technological gap since the percentages of access to ICTs are they have increased over the years to reach 98% access by Peruvian households. In conclusion, virtual education is the timely selection in the university sector to present a complete and quality teaching process in times of COVID-19.La siguiente revisión presenta un análisis de la educación universitaria virtual en Lima en el contexto de la COVID-19, los principales retos e inconvenientes en su aplicación, los beneficios que esta modalidad aporta a la educación superior, las destrezas y herramientas necesarias para su desarrollo y la probabilidad de éxito según las capacidades de la población. Para su desarrollo se empleó un enfoque cualitativo y herramientas de búsqueda como Scopus, Scielo, Latindex y Google Scholar, como resultado del análisis se pudo determinar que el impacto de la incorporación de estas herramientas proporciona desafíos, utilizar una combinación de plataformas de TIC’s y herramientas de videoconferencia ofrece una alternativa en educación superior en momentos de pandemia, sin dependencia de espacio, permitiendo desarrollar sesiones de aprendizaje sin perder la esencia de las sesiones presenciales y sin ofrecer desventajas debido a la brecha tecnológica ya que los porcentajes de acceso a las TIC’s se han incrementado a lo largo de los años hasta alcanzar un 98% de acceso por parte de los hogares peruanos. En conclusión, la educación virtual es la selección oportuna en el sector universitario para presentar un proceso de enseñanza completo y de calidad en tiempos de la COVID-19Universidad Privada de Tacna2021-05-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/46610.47796/ves.v10i1.466REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 10 Núm. 1 (2021): Revista Veritas et Scientia; 141 - 149JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 10 No 1 (2021): Revista Veritas et Scientia; 141 - 1492617-06392307-513910.47796/ves.v10i1reponame:Revista UPT - Veritas et Scientiainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466/375http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466/390Derechos de autor 2021 Jose Jesus Figueroa Rojas, Rodolfo Junior Miranda Saldaña, Ysela Mariell Alva Ventura, Dolly Angelica Miller Avilahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:25:19Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Challenges of virtual university education in Lima Retos de la educación universitaria virtual en Lima |
title |
Challenges of virtual university education in Lima |
spellingShingle |
Challenges of virtual university education in Lima Figueroa Rojas, Jose Jesus |
title_short |
Challenges of virtual university education in Lima |
title_full |
Challenges of virtual university education in Lima |
title_fullStr |
Challenges of virtual university education in Lima |
title_full_unstemmed |
Challenges of virtual university education in Lima |
title_sort |
Challenges of virtual university education in Lima |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Figueroa Rojas, Jose Jesus Miranda Saldaña, Rodolfo Junior Alva Ventura, Ysela Mariell Miller Avila, Dolly Angelica |
author |
Figueroa Rojas, Jose Jesus |
author_facet |
Figueroa Rojas, Jose Jesus Miranda Saldaña, Rodolfo Junior Alva Ventura, Ysela Mariell Miller Avila, Dolly Angelica |
author_role |
author |
author2 |
Miranda Saldaña, Rodolfo Junior Alva Ventura, Ysela Mariell Miller Avila, Dolly Angelica |
author2_role |
author author author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
of COVID-19, the main challenges and inconveniences in its application, the benefits that this modality brings to higher education, the skills and tools necessary for its development. and the probability of success according to the capacities of the population. For its development, a qualitative approach and search tools such as Scopus, Scielo, Latindex and Google Scholar were used, as a result of the analysis it was possible to determine that the impact of the incorporation of these tools provides challenges, using a combination of ICT platforms and tools Videoconferencing offers an alternative in higher education in times of pandemic, without dependence on space, it will allow the development of learning sessions without losing the essence of face-to-face sessions and without offering disadvantages due to the technological gap since the percentages of access to ICTs are they have increased over the years to reach 98% access by Peruvian households. In conclusion, virtual education is the timely selection in the university sector to present a complete and quality teaching process in times of COVID-19. La siguiente revisión presenta un análisis de la educación universitaria virtual en Lima en el contexto de la COVID-19, los principales retos e inconvenientes en su aplicación, los beneficios que esta modalidad aporta a la educación superior, las destrezas y herramientas necesarias para su desarrollo y la probabilidad de éxito según las capacidades de la población. Para su desarrollo se empleó un enfoque cualitativo y herramientas de búsqueda como Scopus, Scielo, Latindex y Google Scholar, como resultado del análisis se pudo determinar que el impacto de la incorporación de estas herramientas proporciona desafíos, utilizar una combinación de plataformas de TIC’s y herramientas de videoconferencia ofrece una alternativa en educación superior en momentos de pandemia, sin dependencia de espacio, permitiendo desarrollar sesiones de aprendizaje sin perder la esencia de las sesiones presenciales y sin ofrecer desventajas debido a la brecha tecnológica ya que los porcentajes de acceso a las TIC’s se han incrementado a lo largo de los años hasta alcanzar un 98% de acceso por parte de los hogares peruanos. En conclusión, la educación virtual es la selección oportuna en el sector universitario para presentar un proceso de enseñanza completo y de calidad en tiempos de la COVID-19 |
description |
of COVID-19, the main challenges and inconveniences in its application, the benefits that this modality brings to higher education, the skills and tools necessary for its development. and the probability of success according to the capacities of the population. For its development, a qualitative approach and search tools such as Scopus, Scielo, Latindex and Google Scholar were used, as a result of the analysis it was possible to determine that the impact of the incorporation of these tools provides challenges, using a combination of ICT platforms and tools Videoconferencing offers an alternative in higher education in times of pandemic, without dependence on space, it will allow the development of learning sessions without losing the essence of face-to-face sessions and without offering disadvantages due to the technological gap since the percentages of access to ICTs are they have increased over the years to reach 98% access by Peruvian households. In conclusion, virtual education is the timely selection in the university sector to present a complete and quality teaching process in times of COVID-19. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466 10.47796/ves.v10i1.466 |
url |
http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466 |
identifier_str_mv |
10.47796/ves.v10i1.466 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466/375 http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/466/390 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Jose Jesus Figueroa Rojas, Rodolfo Junior Miranda Saldaña, Ysela Mariell Alva Ventura, Dolly Angelica Miller Avila http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Jose Jesus Figueroa Rojas, Rodolfo Junior Miranda Saldaña, Ysela Mariell Alva Ventura, Dolly Angelica Miller Avila http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Tacna |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Tacna |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 10 Núm. 1 (2021): Revista Veritas et Scientia; 141 - 149 JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 10 No 1 (2021): Revista Veritas et Scientia; 141 - 149 2617-0639 2307-5139 10.47796/ves.v10i1 reponame:Revista UPT - Veritas et Scientia instname:Universidad Privada de Tacna instacron:UPT |
reponame_str |
Revista UPT - Veritas et Scientia |
collection |
Revista UPT - Veritas et Scientia |
instname_str |
Universidad Privada de Tacna |
instacron_str |
UPT |
institution |
UPT |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701654249193078784 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).