Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM
Descripción del Articulo
In the present job is studied the factors related to the academic performance in to university group of students of the Faculty of Psychology of the UN MSM, among the factors has been considered the motivation, the strategies of learning and the self-esteem and in it pertaining to the academic perfo...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2002 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5052 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5052 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | academic performance strategies of learning motivation self-esteem rendimiento académico estrategias de aprendizaje motivación autoestima |
id |
1609-7475_9c772ec2fd1d6577e45e9f88f3dfcbd0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5052 |
network_acronym_str |
1609-7475 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
spelling |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSMFactores asociados al rendimiento académico en estudiantes de psicología de la UNMSMGarcía Ampudia, LupeOrellana Manrique, OswaldoCanales Quevedo, Isaacacademic performancestrategies of learningmotivationself-esteemrendimiento académicoestrategias de aprendizajemotivaciónautoestimaIn the present job is studied the factors related to the academic performance in to university group of students of the Faculty of Psychology of the UN MSM, among the factors has been considered the motivation, the strategies of learning and the self-esteem and in it pertaining to the academic performance the average of notices there is been considered obtained by the students in the three first cycles of study. The sample studied was constituted by the ingresantes in the year 1,999 to the Faculty of Psychology, the instruments utilized were: the Learning Strategies Questionnaire and Motivation adapted the Spaniard by C. GRAZE, J. TOURON AND M. Gonzales, and the inventory of Selfesteem of Rosenberg, for the academic performance following Graze, Touron and Gonzales (1995) was considered three levels of performance: high, medium and under, considering the percentiles ace point of cut.En el presente trabajo se estudia los factores relacionados con el rendimiento académico en un grupo de estudiantes universitarios de la facultad de psicología de la UNMSM, entre los factores se ha considerado la motivación, las estrategias de aprendizaje y la autoestima y en lo correspondiente al rendimiento académico se ha considerado el promedio de notas obtenido por los alumnos en los tres primeros ciclos de estudio. La muestra estudiada estuvo constituida por los ingresantes en el año 1999 a la facultad de psicología, los instrumentos utilizados fueron: el cuestionario de estrategias de aprendizaje y motivación adaptado al español por C. Roces, J. Touron y M. Gonzáles, y el inventario de auto estima de Rosenberg, para el rendimiento académico siguiendo Roces, Touron y Gonzáles (1995) se consideró tres niveles de rendimiento: alto, medio y bajo, considerando los percentiles como punto de corte.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2002-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/505210.15381/rinvp.v5i1.5052Revista de Investigación en Psicología; Vol 5 No 1 (2002); 35-52Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 35-521609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5052/4133Derechos de autor 2002 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Isaac Canales Quevedohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:22Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM Factores asociados al rendimiento académico en estudiantes de psicología de la UNMSM |
title |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
spellingShingle |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM García Ampudia, Lupe academic performance strategies of learning motivation self-esteem rendimiento académico estrategias de aprendizaje motivación autoestima |
title_short |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
title_full |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
title_fullStr |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
title_full_unstemmed |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
title_sort |
Factors associated with academic performance in psychology students of UNMSM |
dc.creator.none.fl_str_mv |
García Ampudia, Lupe Orellana Manrique, Oswaldo Canales Quevedo, Isaac |
author |
García Ampudia, Lupe |
author_facet |
García Ampudia, Lupe Orellana Manrique, Oswaldo Canales Quevedo, Isaac |
author_role |
author |
author2 |
Orellana Manrique, Oswaldo Canales Quevedo, Isaac |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
academic performance strategies of learning motivation self-esteem rendimiento académico estrategias de aprendizaje motivación autoestima |
topic |
academic performance strategies of learning motivation self-esteem rendimiento académico estrategias de aprendizaje motivación autoestima |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In the present job is studied the factors related to the academic performance in to university group of students of the Faculty of Psychology of the UN MSM, among the factors has been considered the motivation, the strategies of learning and the self-esteem and in it pertaining to the academic performance the average of notices there is been considered obtained by the students in the three first cycles of study. The sample studied was constituted by the ingresantes in the year 1,999 to the Faculty of Psychology, the instruments utilized were: the Learning Strategies Questionnaire and Motivation adapted the Spaniard by C. GRAZE, J. TOURON AND M. Gonzales, and the inventory of Selfesteem of Rosenberg, for the academic performance following Graze, Touron and Gonzales (1995) was considered three levels of performance: high, medium and under, considering the percentiles ace point of cut. En el presente trabajo se estudia los factores relacionados con el rendimiento académico en un grupo de estudiantes universitarios de la facultad de psicología de la UNMSM, entre los factores se ha considerado la motivación, las estrategias de aprendizaje y la autoestima y en lo correspondiente al rendimiento académico se ha considerado el promedio de notas obtenido por los alumnos en los tres primeros ciclos de estudio. La muestra estudiada estuvo constituida por los ingresantes en el año 1999 a la facultad de psicología, los instrumentos utilizados fueron: el cuestionario de estrategias de aprendizaje y motivación adaptado al español por C. Roces, J. Touron y M. Gonzáles, y el inventario de auto estima de Rosenberg, para el rendimiento académico siguiendo Roces, Touron y Gonzáles (1995) se consideró tres niveles de rendimiento: alto, medio y bajo, considerando los percentiles como punto de corte. |
description |
In the present job is studied the factors related to the academic performance in to university group of students of the Faculty of Psychology of the UN MSM, among the factors has been considered the motivation, the strategies of learning and the self-esteem and in it pertaining to the academic performance the average of notices there is been considered obtained by the students in the three first cycles of study. The sample studied was constituted by the ingresantes in the year 1,999 to the Faculty of Psychology, the instruments utilized were: the Learning Strategies Questionnaire and Motivation adapted the Spaniard by C. GRAZE, J. TOURON AND M. Gonzales, and the inventory of Selfesteem of Rosenberg, for the academic performance following Graze, Touron and Gonzales (1995) was considered three levels of performance: high, medium and under, considering the percentiles ace point of cut. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-06-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5052 10.15381/rinvp.v5i1.5052 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5052 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v5i1.5052 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5052/4133 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2002 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Isaac Canales Quevedo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2002 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Isaac Canales Quevedo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 5 No 1 (2002); 35-52 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 5 Núm. 1 (2002); 35-52 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701389483543363584 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).