Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform
Descripción del Articulo
Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12887 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Construct validation academic agency self-regulated academic learning on line measurement Validación de constructo agencia académica aprendizaje académico autorregulado evaluación en línea |
| id |
1609-7475_9aba9b204ef4365abe185450d0ec5aa9 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/12887 |
| network_acronym_str |
1609-7475 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| spelling |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platformValidación de constructo de componentes de agencia académica evaluados en webCastañeda F., SandraPérez C., IvánPeña D., RodrigoConstruct validationacademic agencyself-regulated academic learningon line measurementValidación de constructoagencia académicaaprendizaje académico autorreguladoevaluación en líneaUsing data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates to 0.90 and RMSEA less than 0.07, with Cronbach alpha’s > 0.83. The fit between the theoretical and empirical models validated their constructs; b) the Personal Epistemology bank, used 12 item calibrated and its adjustment index confirms construct validity (0.90, RMSEA = 0.07) and c) Reading Comprehension bank used 18 calibrated items with convergent validity (CFI = 0.96; RMSEA = 0.03), all of them, with an acceptable homogeneity.Con datos de 1361 estudiantes, validamos el metaevaluador web donde: a) el banco de estrategias de estudio y autorregulación usó 50 ítems calibrados para realizar análisis factoriales confirmatorios. Los resultados de sus bancos (estrategias cognitivas; de autorregulación de persona y de tarea y materiales) mostraron índices mayores de .90 y RMSEA menores de .07, con alfas de Cronbach > 0.83. El ajuste entre los modelos teóricos y empíricos validaron sus constructos; b) el banco, epistemología personal, utilizó 12 ítems calibrados y su índice de ajuste confirma validez de constructo (.90, RMSEA =.07) y c) el de comprensión de textos utilizó 18 reactivos calibrados, con validez convergente (CFI=.96; RMSEA =.03). Todos con una homogeneidad aceptable.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2017-01-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1288710.15381/rinvp.v19i2.12887Revista de Investigación en Psicología; Vol 19 No 2 (2016); 9-24Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 9-241609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887/11516Derechos de autor 2017 Sandra Castañeda F., Iván Pérez C., Rodrigo Peña D.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:40Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform Validación de constructo de componentes de agencia académica evaluados en web |
| title |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| spellingShingle |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform Castañeda F., Sandra Construct validation academic agency self-regulated academic learning on line measurement Validación de constructo agencia académica aprendizaje académico autorregulado evaluación en línea |
| title_short |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| title_full |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| title_fullStr |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| title_full_unstemmed |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| title_sort |
Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Castañeda F., Sandra Pérez C., Iván Peña D., Rodrigo |
| author |
Castañeda F., Sandra |
| author_facet |
Castañeda F., Sandra Pérez C., Iván Peña D., Rodrigo |
| author_role |
author |
| author2 |
Pérez C., Iván Peña D., Rodrigo |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Construct validation academic agency self-regulated academic learning on line measurement Validación de constructo agencia académica aprendizaje académico autorregulado evaluación en línea |
| topic |
Construct validation academic agency self-regulated academic learning on line measurement Validación de constructo agencia académica aprendizaje académico autorregulado evaluación en línea |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates to 0.90 and RMSEA less than 0.07, with Cronbach alpha’s > 0.83. The fit between the theoretical and empirical models validated their constructs; b) the Personal Epistemology bank, used 12 item calibrated and its adjustment index confirms construct validity (0.90, RMSEA = 0.07) and c) Reading Comprehension bank used 18 calibrated items with convergent validity (CFI = 0.96; RMSEA = 0.03), all of them, with an acceptable homogeneity. Con datos de 1361 estudiantes, validamos el metaevaluador web donde: a) el banco de estrategias de estudio y autorregulación usó 50 ítems calibrados para realizar análisis factoriales confirmatorios. Los resultados de sus bancos (estrategias cognitivas; de autorregulación de persona y de tarea y materiales) mostraron índices mayores de .90 y RMSEA menores de .07, con alfas de Cronbach > 0.83. El ajuste entre los modelos teóricos y empíricos validaron sus constructos; b) el banco, epistemología personal, utilizó 12 ítems calibrados y su índice de ajuste confirma validez de constructo (.90, RMSEA =.07) y c) el de comprensión de textos utilizó 18 reactivos calibrados, con validez convergente (CFI=.96; RMSEA =.03). Todos con una homogeneidad aceptable. |
| description |
Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates to 0.90 and RMSEA less than 0.07, with Cronbach alpha’s > 0.83. The fit between the theoretical and empirical models validated their constructs; b) the Personal Epistemology bank, used 12 item calibrated and its adjustment index confirms construct validity (0.90, RMSEA = 0.07) and c) Reading Comprehension bank used 18 calibrated items with convergent validity (CFI = 0.96; RMSEA = 0.03), all of them, with an acceptable homogeneity. |
| publishDate |
2017 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-12 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887 10.15381/rinvp.v19i2.12887 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887 |
| identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v19i2.12887 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887/11516 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Sandra Castañeda F., Iván Pérez C., Rodrigo Peña D. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Sandra Castañeda F., Iván Pérez C., Rodrigo Peña D. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 19 No 2 (2016); 9-24 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 9-24 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701389484292046848 |
| score |
13.915584 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).