Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform
Descripción del Articulo
Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12887 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Construct validation academic agency self-regulated academic learning on line measurement Validación de constructo agencia académica aprendizaje académico autorregulado evaluación en línea |
| Sumario: | Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates to 0.90 and RMSEA less than 0.07, with Cronbach alpha’s > 0.83. The fit between the theoretical and empirical models validated their constructs; b) the Personal Epistemology bank, used 12 item calibrated and its adjustment index confirms construct validity (0.90, RMSEA = 0.07) and c) Reading Comprehension bank used 18 calibrated items with convergent validity (CFI = 0.96; RMSEA = 0.03), all of them, with an acceptable homogeneity. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).