University Tutoring Service Assessment Scale (EVSTU): Construction and validation
Descripción del Articulo
Introduction: University tutoring is essential; it offers a comprehensive training approach for the student, in addition to improving retention and promotion at the university. Objective: validation of a rating scale for the university tutoring service among students of a private university in Lima,...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3410 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/3410 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Servicio de tutoría construcción y validación confiabilidad validez Tutoring service construction and validation reliability validity |
Sumario: | Introduction: University tutoring is essential; it offers a comprehensive training approach for the student, in addition to improving retention and promotion at the university. Objective: validation of a rating scale for the university tutoring service among students of a private university in Lima, Peru. Method: A sample of 797 students (51.3% women, 48.7% men) aged between 16 and 43 years (M = 20.11; SD = 3.67) completed two questionnaires, UTSRS and NPS. The following analyses were carried out: descriptive of items, exploratory factorial, reliability, confirmatory factorial, correlation, and differences. Results: The 5 items obtained factor loadings greater than .32 with alpha and omega of .927 and .928 respectively. Discussion: It can be concluded that UTSRS is a valid measure regarding the assessment of the non-pedagogical tutoring service; It is important to consider that other studies should be carried out in similar contexts to verify the findings. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).