Construct validation of academic agency components evaluated on a web platform

Descripción del Articulo

Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Castañeda F., Sandra, Pérez C., Iván, Peña D., Rodrigo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/12887
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12887
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Construct validation
academic agency
self-regulated academic learning
on line measurement
Validación de constructo
agencia académica
aprendizaje académico autorregulado
evaluación en línea
Descripción
Sumario:Using data from 1361 students we validate the Meta Evaluador Web where: a) the bank of Study and Self-Regulation Strategies used 50 items calibrated for confirmatory factor analysis. The results of their banks (Cognitive Strategies; Person and Self-Regulation Task and Materials) showed higher rates to 0.90 and RMSEA less than 0.07, with Cronbach alpha’s > 0.83. The fit between the theoretical and empirical models validated their constructs; b) the Personal Epistemology bank, used 12 item calibrated and its adjustment index confirms construct validity (0.90, RMSEA = 0.07) and c) Reading Comprehension bank used 18 calibrated items with convergent validity (CFI = 0.96; RMSEA = 0.03), all of them, with an acceptable homogeneity.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).