Habilidades sociales y actitud emprendedora en estudiantes del quinto de secundaria de una institución educativa del distrito del Callao

Descripción del Articulo

The present study aimed to determine the relationship social skills and between entrepreneurship of students in a fifth of secondary school of Callao. The methodology was descriptive-correlational. The sample consisted of 151 students. The instrument used to measure the entrepreneurial attitude Prof...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alanya Reque, Silvia Beatriz
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1080
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1080
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Secondary schools
Know-how
Social interaction
Escuela secundaria
Capacidad técnica
Interacción social
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The present study aimed to determine the relationship social skills and between entrepreneurship of students in a fifth of secondary school of Callao. The methodology was descriptive-correlational. The sample consisted of 151 students. The instrument used to measure the entrepreneurial attitude Profile Questionnaire was the entrepreneurial potential of Garcia (2001) adapted by Peralta (2010), and social skills scale was used Gismero social skills (2000). The results demonstrate a significant positive correlation between the low and entrepreneurial in its three dimensions: ability to perform capacity planning and ability to interact socially with social skills.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).