Habilidades sociales y actitud emprendedora en estudiantes del quinto de secundaria de una institución educativa del distrito del Callao
Descripción del Articulo
The present study aimed to determine the relationship social skills and between entrepreneurship of students in a fifth of secondary school of Callao. The methodology was descriptive-correlational. The sample consisted of 151 students. The instrument used to measure the entrepreneurial attitude Prof...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1080 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1080 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Secondary schools Know-how Social interaction Escuela secundaria Capacidad técnica Interacción social https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present study aimed to determine the relationship social skills and between entrepreneurship of students in a fifth of secondary school of Callao. The methodology was descriptive-correlational. The sample consisted of 151 students. The instrument used to measure the entrepreneurial attitude Profile Questionnaire was the entrepreneurial potential of Garcia (2001) adapted by Peralta (2010), and social skills scale was used Gismero social skills (2000). The results demonstrate a significant positive correlation between the low and entrepreneurial in its three dimensions: ability to perform capacity planning and ability to interact socially with social skills. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).