Técnicas para mejorar la comprensión lectora: diagramas conceptuales

Descripción del Articulo

This research is entitled: Techniques to improve reading comprehension: conceptual_x000D_ diagrams, born just after making a conscious analysis of the various problems of Reading comprehension in Secondary Education students in the year 2019, a year greatly influenced by Great technological advances...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Torres Tuesta, Rafael Simon
Formato: otro
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:UNITRU-Tesis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/15914
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14414/15914
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunicación
Literatura
Lectura
Mapa conceptual
Comprensión lectora
Literal
Inferencial
Criterial
Descripción
Sumario:This research is entitled: Techniques to improve reading comprehension: conceptual_x000D_ diagrams, born just after making a conscious analysis of the various problems of Reading comprehension in Secondary Education students in the year 2019, a year greatly influenced by Great technological advances, media and interaction with various social networks. As a result, it is proposed to improve reading comprehension through the use of conceptual maps, which allow establishing relationships between concepts, ordering and ranking them.After conducting the class on the diagrams or concept maps, an improvement in the Reading comprehension of texts could be evidenced
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).