Técnicas para mejorar la comprensión lectora: diagramas conceptuales
Descripción del Articulo
This research is entitled: Techniques to improve reading comprehension: conceptual_x000D_ diagrams, born just after making a conscious analysis of the various problems of Reading comprehension in Secondary Education students in the year 2019, a year greatly influenced by Great technological advances...
Autor: | |
---|---|
Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/15914 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/15914 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comunicación Literatura Lectura Mapa conceptual Comprensión lectora Literal Inferencial Criterial |
Sumario: | This research is entitled: Techniques to improve reading comprehension: conceptual_x000D_ diagrams, born just after making a conscious analysis of the various problems of Reading comprehension in Secondary Education students in the year 2019, a year greatly influenced by Great technological advances, media and interaction with various social networks. As a result, it is proposed to improve reading comprehension through the use of conceptual maps, which allow establishing relationships between concepts, ordering and ranking them.After conducting the class on the diagrams or concept maps, an improvement in the Reading comprehension of texts could be evidenced |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).