Espacios de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de personal social en niños de la Institución Educativa Inicial N° 311 Divino Niño, San Pablo 2022
Descripción del Articulo
The central objective of the study was to determine the relationship between learning spaces and learning achievements in the area of social personnel in children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- San Pablo in the year 2022. For this purpose, used a non-experimental research...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10149 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10149 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ambiente educacional Aprendizaje Identidad Participación comunitaria Educación religiosa Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The central objective of the study was to determine the relationship between learning spaces and learning achievements in the area of social personnel in children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- San Pablo in the year 2022. For this purpose, used a non-experimental research approach, applying a correlational and transversal design. The study population included all children and parents, while the selected sample was census based, made up of 80 children and 80 parents from the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño. To collect the data, survey and observation were chosen, in addition to using a questionnaire and a guide as means to obtain more detailed information. The instruments used underwent validation through review by experts in the field. As a result of the analysis, it was concluded that there is no significant relationship between the learning spaces and the achievements obtained in the area of personal development in the children of the Initial Educational Institution N°311 Divino Niño- San Pablo in the year 2022. Consequently, the results, with a connection value of 0.114, indicate a low level connection. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).