Estilos de educación familiar y logros de aprendizaje en el área de comunicación en niños de la Institución Pública Inicial N° 493 Mi dulce hogar comunidad de San Jorge río Marañon, Nauta 2021
Descripción del Articulo
The study starts from the question: How is the relationship between family education styles and learning achievements in the area of communication in children of the Initial Public Institution No. 493 Mi Dulce Hogar in the community of San Jorge? to give a Proven response is proposed as an objective...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9870 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9870 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación familiar Rendimiento académico Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The study starts from the question: How is the relationship between family education styles and learning achievements in the area of communication in children of the Initial Public Institution No. 493 Mi Dulce Hogar in the community of San Jorge? to give a Proven response is proposed as an objective to relate the styles of family education and the achievement of learning in the mentioned area and children. The study design is field, cross-sectional, bivariate, non-experimental, with the type of relational research. The survey and observation technique were applied to collect data through a questionnaire and observation guide, instruments validated in advance by experts, to a sample of 21 children. Conclusion: That when carrying out the categorical ordinal relationship between family education styles and learning achievement in the area of communication with Kendall's Tau-B statistical test, it is observed that there is only a significant relationship with the democratic style, which is corroborates the relationship hypothesis raised in the present investigation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).