La autoestima y logros de los aprendizajes en el área personal social en niños y niñas de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 657 Niños del Saber, Punchana 2022
Descripción del Articulo
This research was carried out in this present year 2022 with the of relating esteem and learning achievements in the Personal Social area in five-year-old children of the Educational Institution N°657 Niños del Saber, 2022 - Punchana, located in the District of Punchana. The methodology used for thi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8740 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8740 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje activo Autoestima Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research was carried out in this present year 2022 with the of relating esteem and learning achievements in the Personal Social area in five-year-old children of the Educational Institution N°657 Niños del Saber, 2022 - Punchana, located in the District of Punchana. The methodology used for this purpose was relational research, with a field and cross-sectional design. The population for this study consisted of 90 five-year-old children and the sample consisted of 60 children. The observation technique was also used and the Observation Form was applied as an instrument for data collection. Given that X2 c = 45.42 > X2 t = 3.84, it can be affirmed that there is a significant relationship between self-esteem and learning achievements in the personal-social area in 5-year-old children of the Educational Institution N°657 "Niños del Saber" 2022 - Punchana. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).