Juego libre y el desarrollo de la motricidad gruesa en niños y niñas de cuatro y cinco años de la institución educativa inicial N° 657 Niños del Saber, distrito de Punchana 2022
Descripción del Articulo
An investigation was carried out with the objective of determining the relationship between free play and the development of gross motor skills in children from the Initial Educational Institution No. 657 Children of Knowledge, Punchana district, 2022. The study was correlational, with a non-experim...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11856 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11856 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Juegos infantiles Motricidad Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | An investigation was carried out with the objective of determining the relationship between free play and the development of gross motor skills in children from the Initial Educational Institution No. 657 Children of Knowledge, Punchana district, 2022. The study was correlational, with a non-experimental design and a descriptive approach. The population and sample consisted of 142 enrolled children, and an observation guide validated by experts was applied as an instrument. The results indicated that 80.3% of the children managed to develop their gross motor skills, while 77.5% performed free play constantly, evidencing a statistically significant relationship between both variables. The statistical analysis (tc = 13.242; p < 0.05) allowed us to accept the research hypothesis (H1), confirming that free play is significantly related to the development of gross motor skills in 4 and 5 year old children. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).