Desarrollo de branding para la marca de medias Söco: diseño de manual de identidad
Descripción del Articulo
The present research consists of the branding development for a socks label called ‘Söco’, taking as the main element the corporate design manual. The brand aspires to combine style and creativity, with quality and comfort. Likewise, to create balance between fantasy and youth with elegance and mini...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/15670 |
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The present research consists of the branding development for a socks label called ‘Söco’, taking as the main element the corporate design manual. The brand aspires to combine style and creativity, with quality and comfort. Likewise, to create balance between fantasy and youth with elegance and minimalism. The aim is to reinvent this garment’s supply in the local fashion industry through classic designs but adding a fun twist with the implementation of the graphic line and the storytelling. Also, giving relevance to an accessory that even though is not always considered relevant, it can turn out to be a great addition for teenagers and young adult’s wardrobes. Additionally, as a part of the background, the character that started the project will be introduced. Lastly, the development of the brand’s personality is complemented through digital marketing. |
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Chávez Guerrero, Josué MiguelRojas Ortiz, Natalia Carolina2022-04-22T14:53:17Z2022-04-22T14:53:17Z2022Rojas Ortiz, N.C. (2022). Desarrollo de branding para la marca de medias Söco: diseño de manual de identidad [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima.https://hdl.handle.net/20.500.12724/15670https://hdl.handle.net/20.500.12724/15670The present research consists of the branding development for a socks label called ‘Söco’, taking as the main element the corporate design manual. The brand aspires to combine style and creativity, with quality and comfort. Likewise, to create balance between fantasy and youth with elegance and minimalism. The aim is to reinvent this garment’s supply in the local fashion industry through classic designs but adding a fun twist with the implementation of the graphic line and the storytelling. Also, giving relevance to an accessory that even though is not always considered relevant, it can turn out to be a great addition for teenagers and young adult’s wardrobes. Additionally, as a part of the background, the character that started the project will be introduced. Lastly, the development of the brand’s personality is complemented through digital marketing.La presente propuesta consiste en el desarrollo del branding para la marca de medias "Söco", tomando como principal elemento el diseño del manual de identidad corporativa. La aspiración de la marca es combinar estilo y creatividad con calidad y comodidad. Asimismo, crear un balance entre lo juvenil y fantasioso, con lo elegante y minimalista; así como la fantasía y la realidad. Se busca reinventar la oferta de esta prenda en la industria de la moda nacional a través de diseños clásicos con un giro divertido, mediante la aplicación de la línea gráfica y el storytelling. Asimismo, darle protagonismo a un accesorio que, a pesar de no ser siempre considerado como relevante, resulta ser un gran complemento en la vestimenta los adolescentes y adultos jóvenes actualmente. Además, como parte de los antecedentes creativos, se introduce el personaje que dio origen al proyecto. Finalmente, se complementa el desarrollo de la personalidad de la marca por medio del marketing digital.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAVisual identityTrademarksDesignBranding (Marketing)Identidad visualMarcas comercialesDiseñohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Desarrollo de branding para la marca de medias Söco: diseño de manual de identidadinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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