Impact of the “active strategies” program on the Reading literacy of undergraduate students of semester II of Pedagogy and Physical Culture
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine the impact of the “active strategies” program on the Reading literacy of students from semester II of Pedagogía y Cultura física Pedagogy and Physical Culture) of the University “Enrique Guzmán y Valle” 2016. This is an applie...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2129 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/2129 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Competencia, información, comprensión, crítico, inferencia y estrategia Reading literacy, skills, information, comprehension, critical, inference, and strategy |
Sumario: | The purpose of this research was to determine the impact of the “active strategies” program on the Reading literacy of students from semester II of Pedagogía y Cultura física Pedagogy and Physical Culture) of the University “Enrique Guzmán y Valle” 2016. This is an applied research with a quasi-experimental design. The sample was comprised of 61 studentsfrom semester II of the Pedagogy Faculty, 31 of them from the control group and the 30 remaining from the experimental group. The survey technique was applied with the help ofa dichotomous questionnaire for the dependent variable. The results were processed using the Mann Whitney U test. The research used the reading of the interactive process reaching the following conclusion: the “active strategies” program has a positive effect on the reading literacy of students from semester II of Pedagogía y Cultura Física (Pedagogy and Physical Culture) from the University “Enrique Guzmán y Valle”. Regarding the post-test, the value of “z” is above the critical level z < - 1.96 and p = 0.000 lower than α =0.05 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).