Investigation of operative memory, inference and grammar competency in reading comprehension
Descripción del Articulo
This article presents an advance of the investigation about the level of influence in cognitive factors focused in reading comprehension, particularly in the grammatical competition, the operative memory and the inferences. Educational action must take into account these strategies. Consequently, we...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3877 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3877 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Reading comprehension linguistic competition inference operative memory cognitive factors investigation comprensión lectora competencia lingüística inferencia memoria operativa factores cognitivos investigación |
Sumario: | This article presents an advance of the investigation about the level of influence in cognitive factors focused in reading comprehension, particularly in the grammatical competition, the operative memory and the inferences. Educational action must take into account these strategies. Consequently, we present the objectives of this investigation, as well as the theoretical frame, which specifies the definition of each one of the variables. The problem of the investigation and the corresponding hypotheses are also developed. The condition of the situation allows us to affirm that inferential strategies are the most important; we indicate that this research is of an almost experimental character, which will be validated using the analyses instruments elaborated for it. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).