Predictors of reading and writing achievement in first graders

Descripción del Articulo

The achievement of reading and writing ta ks of different complexity leve! was evaluated. Two­hundred eighty-eight first-grade children responded to 76 items cla sified on the basis of one mor­ phological and one functional criterion. Variables regarding teaching practices as well a children's...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Bazán Ramírez, Aldo, Sánchez H., Beatriz, Corral Verdugo, Víctor
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2000
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/6097
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/6097
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:reading
writing
school achievement
lectura
escritura
desempeño escolar
Descripción
Sumario:The achievement of reading and writing ta ks of different complexity leve! was evaluated. Two­hundred eighty-eight first-grade children responded to 76 items cla sified on the basis of one mor­ phological and one functional criterion. Variables regarding teaching practices as well a children's characteristics were used a predictors of reading and writing ta ks. A multiple regression analysis suggested that teacher's judgment  concerning the child's reading-writing  acquisition, sorne visual or auditive deficits, and final average on Spanish course explained almost 40% of the dependen! variable variance.  Result are discussed in terms of their teaching-leaming implications.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).