Determining factors of the reading habits of the University community: The case of a Chilean State University
Descripción del Articulo
This research studies the determining factors of reading habits in university students of a Chilean State University. The studies of reading habits in Chilean state universities are not too many, the formation of the reading student, derives in an education for the pleasure of reading, for which, it...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Escuela de Posgrado Newman |
Repositorio: | Revistas - Escuela de Posgrado Newman |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/288 |
Enlace del recurso: | https://journals.epnewman.edu.pe/index.php/NBR/article/view/288 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | reading habits technology family income university student hábitos de lectura tecnología ingreso familiar estudiante universitario |
Sumario: | This research studies the determining factors of reading habits in university students of a Chilean State University. The studies of reading habits in Chilean state universities are not too many, the formation of the reading student, derives in an education for the pleasure of reading, for which, it is intended to study what factors are key at the time of the student's formation. . The study was developed with a bivariate correlation model and a sample of 169 respondents was studied. Determining that the variables the family environment and technology are those that influence the reading habits of the students of the State University studied. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).