Valladolid: City Wine Festival
Descripción del Articulo
Some cities in the world have seen the advantages of Enological-enoturism’s activities. Valladolid city try to achieve a market positioning as an ideal metropolis to be an enological, culture destiny and city of wine event festival. The research pretends to show the wine sector and enological-touris...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
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Some cities in the world have seen the advantages of Enological-enoturism’s activities. Valladolid city try to achieve a market positioning as an ideal metropolis to be an enological, culture destiny and city of wine event festival. The research pretends to show the wine sector and enological-tourism to many people with a spectacular and interactive way. It pretends to value Valladolid as a city able to develop enological-tourism’s activities in the world. For that we contacted with professionals of the area to obtain arguments and answers about Valladolid as a city of wine festival. The results explain that Valladolid is good for doing these activities and to be considered a city of wine. |
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Correspondences & Analysis; No 2 (2012): Correspondences & analysis N°2 2012 (january - december); 165-183 Correspondencias & análisis; Núm. 2 (2012): Correspondencias & análisis N°2 2012 (enero - diciembre); 165-183 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
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Valladolid: City Wine FestivalValladolid: ciudad festival del vinoMatellanes Lazo, MónicaValladolidVinoEnoturismoMarketingComunicaciónEventoSome cities in the world have seen the advantages of Enological-enoturism’s activities. Valladolid city try to achieve a market positioning as an ideal metropolis to be an enological, culture destiny and city of wine event festival. The research pretends to show the wine sector and enological-tourism to many people with a spectacular and interactive way. It pretends to value Valladolid as a city able to develop enological-tourism’s activities in the world. For that we contacted with professionals of the area to obtain arguments and answers about Valladolid as a city of wine festival. The results explain that Valladolid is good for doing these activities and to be considered a city of wine.Numerosas ciudades han visto ya las ventajas que reportan las actividades enológicas. Valladolid se intenta posicionar como una metrópoli ideal para el destino enoturístico, cultural y para la realización de eventos.La investigación que se muestra pretende dar a conocer el mundo del enoturismo y acercarlo a un mayor número de personas de forma llamativa e interactiva. Se trata de valorar la ciudad de Valladolid como destino enoturístico a nivel mundial, nacional, regional y provincial. Para ello se ha contactado con profesionales del sector para que ofrezcan sus opiniones y argumentaciones justificadas sobre Valladolid como ciudad festival del Vino. Los resultados afirman que por los aspectos valorados sí es adecuada esta ciudad para albergar un importante evento sobre la temática estudiada.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2012-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/25810.24265/cian.2012.n2.08Correspondences & Analysis; No 2 (2012): Correspondences & analysis N°2 2012 (january - december); 165-183Correspondencias & análisis; Núm. 2 (2012): Correspondencias & análisis N°2 2012 (enero - diciembre); 165-1832304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/258/235/*ref*/Alet, J. (1996). Marketing Relacional. Barcelona: Gestión 2000./*ref*/Alonso, C. (2009, Abril 13). “El funcionamiento de las Agencias especializadas de Enoturismo”. Ponencia presentada en la 2ª Edición del Salón Internacional del Turismo del Vino “DestinoVino”. Logroño./*ref*/Altés, C. (1993). Marketing y turismo. Madrid: Síntesis./*ref*/Ayuntamiento de Valladolid (2011). “Enoturismo: Saborear y descansar”. Extraída el 19/03/2011 desde http://www.info.valladolid.es/web/cultura-yturismo/zonas-de-vinos/*ref*/Burgos, D. y León, L. (2001). Comercio electrónico, publicidad y marketing en Internet. Madrid: McGraw-Hill./*ref*/Campo, J. (2009). Nuevas formas de Turismo. Madrid: Síntesis./*ref*/Cerrada, A. (2010). Comunicación Turística. Madrid: Esic./*ref*/Cervera Fantoni, A. (2006). Comunicación total. Madrid: Esic./*ref*/Del Rey, R. (2010). El Enoturismo y sus estrategias. Madrid: RA-MA./*ref*/Diputación Provincial de Valladolid _(2011a). “Actividades enológicas llevadas a cabo por la diputación”. Extraída el 24/ III/2012 desde http://www.diputaciondevalladolid.es _(2011b). “Guía de bodegas visitables. Provincia de Valladolid.”. 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Madrid: McGraw-Hill.Derechos de autor 2012 Mónica Matellanes Lazohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/2582021-03-16T10:49:22Z |
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