Estrategias del marketing viral y el posicionamiento de marca en los restaurantes turísticos de la Región de Puno

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La investigación tiene como objetivos analizar las estrategias del marketing viral y del posicionamiento de marca que utilizan los restaurantes turísticos de la región de Puno e identificar el posicionamiento de marca en internet de los restaurantes turísticos de la región de Puno, a partir del uso...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Amira Carpio Maraza, Miriam Serezade Hancco Gomez, Alberto Magno Cutipa Limache, Emilio Flores Mamani
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional del Altiplano
Repositorio:Revista UNAP - Comuni@cción
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.comunicacionunap.com:article/331
Enlace del recurso:https://www.comunicacionunap.com/index.php/rev/article/view/331
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing viral, motores de búsqueda, posicionamiento de marca y redes sociales
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The research aims to analyze the strategies of viral marketing and brand positioning used by tourist restaurants in the Puno region and to identify the brand positioning on the internet of tourist restaurants in the Puno a region based on the use of viral marketing, 2016 period. To present the existing problems and the efforts to increase the positioning of the brand through viral marketing, the applied methods were: quantitative approach, deductive method, descriptive-explanatory type and non-experimental design, using collection techniques such as content analysis and structured observation, identifying that connectivity is the main strategy of viral marketing that contributes to brand positioning over the internet, however 43.75% disseminate relevant topics, 18.75% incentives and 12.50% exchange of coupons announced, which contributes to a moderate posi brand positioning of the tourist restaurants by 50.0%, thanks to its presence in the Trip advisor search engine and in the Foursquare social network. Concluding that the connectivity in social networks generate a moderate brand positioning.
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