Satisfaction with Life in High School Students from Arequipa [Satisfacción con la vida en escolares de la ciudad de Arequipa]
Descripción del Articulo
ABSTRACT This study, in the framework of the Positive Educational Psychology, has two objectives: to perform a psychometric analysis of the Satisfaction with Life Scale, and to compare the resulting values according to gender, age and educational institution, in a group of schoolers from the city of...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Privada del Norte |
Repositorio: | UPN-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.upn.edu.pe:11537/26664 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/11537/26664 http://dx.doi.org/10.20511/pyr2018.v6n1.206 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Vida Psicometría Psicología de la educación Psicología positiva Educación secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.02 |
Sumario: | ABSTRACT This study, in the framework of the Positive Educational Psychology, has two objectives: to perform a psychometric analysis of the Satisfaction with Life Scale, and to compare the resulting values according to gender, age and educational institution, in a group of schoolers from the city of Arequipa. We worked with a sample of 872 students in the 4th and 5th year of high school, from five mixed and single-sex schools. Besides, 46.9% of this sample are male students and 53.1% are female students. The sample was obtained by probabilistic methods. The Diener’s Satisfaction with Life Scale was used. The outcomes indicate that the test has a one-dimensional factorial structure and suitable reliability for latent variables (ω= .99 and H= .99). The comparisons suggest that, male students and those who are older have higher levels of satisfaction with life. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).